پیرعباسی، رئیس هیئت بسکتبال خوزستان: برنامه کاندیداها منطبق با واقع‌بینی باشد / هجمه علیه افراد «نقد» نیست / بسکتبال متعلق به همه است

پیرعباسی

مجتبی پیرعباسی یک سال و نیم پیش از مجمع هیئت بسکتبال استان خوزستان رأی اعتماد گرفت و برای ریاست در یک دوره 4 ساله‌، به دفتر این هیئت در اهواز رفت. مدیری جوان و با انرژی که با نزدیک کردن خود به نسل‌ها و گروهای مختلف بسکتبال خوزستان سعی دارد بسکتبال استان را یکپارچه‌ سازد تا در آینده شاهد «نسل نو»ی بازیکنان خوزستانی در بسکتبال ایران باشیم.

پیرعباسی در همین مدت کوتاه برای دو فصل پی در پی در کلیه سطوح بسکتبال باشگاههای ایران تیمداری می‌کند. تیم‌های خوزستانی بنا بر شرایط اقتصادی منطقه با حمایت شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در مسابقه‌های مختلف حضور دارند اما تیم خانه بسکتبال خوزستان در بالاترین سطح مسابقه‌های بسکتبال، اموراتش از طریق هیئت بسکتبال استان با تأمین کمک‌های مالی این هیئت می‌گذرد.

پیرعباسی به موازات تیمداری خانه بسکتبال خوزستان، به سایر بخش‌ها از جمله شهرستان‌های استان توجه دارد. خودش اقدامات هیئت در این مدت را قابل قبول توصیف می‌کند. « یک سال و نیم است که آمده‌ام و با در نظر گرفتن شرایط و امکانات موجود و جمیع جهات، به اتفاق همکارانم بد عمل نکردیم».

در همین مدت یک سال و نیم، هیئت بسکتبال خوزستان توانسته 1000 عدد توپ بسکتبال توزیع کند. 6 جفت پایه بسکتبال در سالن‌های مختلف نصب شد. ساخت خوابگاه و بازسازی سالن و مکان هیئت در دستور کار قرار گرفت.
همچنین برنامه‌هایی برای رشد و پیشرفت بسکتبال استان به صورت همسو در کمیته‌های مختلف از جمله؛ آموزش، مربیان، داوران (بانوان و آقایان)، به ویژه شهرستان‌های استان در حال اجراست.

پیرعباسی علاوه بر هیئت بسکتبال استان، به دلیل حضور تیم خانه بسکتبال خوزستان در بسکتبال باشگاهها، با مسائل روز بسکتبال ایران آشنایی و ارتباط نزدیک دارد.
«واقع‌بینانه به موضع نگاه کنیم به خوبی متوجه می‌شویم که اوضاع بسکتبال به دلیل جو حاکم بر انتخابات ریاست فدراسیون پُر تنش و استرس‌زاست. بخشی از این فضای موجود طبیعی و مختص انتخابات است اما قسمت عمده‌ی دیگر به مسائل حاشیه‌ای برمی‌گردد که زیبنده‌ی بسکتبال با فرهنگ بالای این ورزش نیست».

پیرعباسی می‌گوید:
«همیشه باید رویه‌ای متعادل در پیش گرفت. چنانچه امروز به خاطر دوستی با افراد از فردی تعریف و تمجید کنیم و فردا این تعریف و تمجیدها تبدیل به دشمنی و عداوت شود، محل اشکال است. باید رویه‌ای نرمال در پیش گرفت. انتقاد و تشویق باید به وقت خودش رویه‌ای متعادل و با رعایت انصاف داشته باشد».

پیرعباسی، رئیس هیئت بسکتبال خوزستان: برنامه کاندیداها منطبق با واقع‌بینی باشد / هجمه علیه افراد «نقد» نیست / بسکتبال متعلق به همه است

پیرعباسی با اشاره به برخی بد اخلاقی‌ها و بی اخلاقی‌ها در جامعه بسکتبال «هجمه‌های یکسره» علیه افراد را از «انتقادات» جدا می‌سازد و می‌گوید:
«خیلی وقت‌ها شاهد نقد عملکردها نیستیم بلکه مواضع شخصی ارجحیت پیدا می‌کند و منجر به حاشیه‌سازی علیه افراد می‌شود. انتقادپذیری از خصائص بارز انسان‌هاست اما نقد به عمل. وقتی شما در جاها و موقعیت‌های مختلف نزد انسان‌های متعدد از کسی بد می‌گویید و او در جمع شما نیست تا از خودش دفاع کند این اسمش انتقاد نیست، تخریب علیه یک فرد است».

رئیس هیئت بسکتبال استان خوزستان با در نظر گرفتن نزدیکی زمان انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال می‌گوید:
« برخی نامزدهای مجمع انتخاباتی به همه قول مساعد می‌دهند تا همه را در کنار خودشان داشته باشند اما با احترام به نظر آنان باید بگویم این کار اشتباه است. آیا همه قول‌ها و وعده‌های‌ کاندیداها منطبق بر واقعیت‌هاست؟ بسکتبال ظرفیت این همه وعده‌ها و قول‌های مساعدی را که کاندیداها می‌دهند، ندارد. نباید افراد را برای مقطعی در کنار خود راضی نگه داشت. این موارد صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس فدراسیون می‌شود، دردسرساز خواهد شد. با دامنه گسترده قول به دیگران و بعد از گذشت مدت کوتاهی که نتوانستیم در شرایط موجود کنونی توقعات را برآورده کنیم، دوباره بر اختلافات دامن زده می‌شود و آن موقع دوباره سهم‌خواهی‌ها و اختلافات مشکل‌ساز خواهد شد».

به عقیده پیرعباسی بسکتبال ایران به فضای واقعی و مهربانانه‌تر، همچنین به کمک و تبادل نظر همه افرادی که می‌توانند گوشه‌ای از کار را بگیرند و جلو ببرند، نیاز دارد تا با کمک همدیگر مشکلات را برطرف کنند. «بپذیریم که بسکتبال متعلق به همه است».

او با اشاره به در پیش بودن پنجره دوم جام جهانی بسکتبال (5 اسفند)، و بازی‌های تیم ملی، بر برپایی مجمع و انتخاب رئیس فدراسیون برای یک دوره 4 ساله تأکید می‌کند و می‌گوید:
« همین 14 روزی که مجمع به تعویق افتاد به حاشیه‌های بیشتری دامن زده شد. مجمع نزدیک به 70 عضو دارد که اعضای آن رئیس آینده را انتخاب می‌کنند. اگر برای مجمع احترام قائلیم که حتماً احترام قائل هستیم و گرنه چطور برای جذب رضایت اعضای مجمع و ارائه برنامه با آنان صحبت می‌کنیم،  قطعاً کاندیداهای محترم هم به آرای مجمع احترام می‌گذارند. پس این ارتباط دو طرفه بین کاندیداها و مجمع وجود دارد و باید بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در بسکتبال تصمیم گرفت. بیاییم به نتیجه انتخابات احترام بگذاریم و با کمک و مساعدت و همدلی؛ برای بسکتبال روزهای بهتری بسازیم».

دیدگاهتان را بنویسید