بلند پروازی زسکا برای تکرار قهرمانی/بسکتبال يوروليگ

زسکا

سایت خانه بسکتبال ایران؛ قصه قهرمانی برای زسکا ترکیبی آشنا از شجاعت، جسارت و بلند پروازیست؛ قصه‌ای که قهرمانش یک فرد نیست بلکه یک تیم است.

نوشتارهايى درباره يوروليگ

قسمت اول (زسکا)

به قلم گزارشگر تلويزيون: محمدحسن واحد

تیم اول روسیه حالا برای تکرار این قصه پرافتخار قدم به شهر کلن آلمان خواهد گذاشت تا دوباره از نو راه قهرمانی را روایت کند.

اما این قصه بزرگ بدون راوی ارزشی دارد؟

راوی قصه زسکا مردی از یونان است؛ دیمیتریوس ایتودیس.

 

قهرمانی با نام ایتودیس پیوند عمیقی دارد او زمانی که کمک مربی پاناتینایکوس بود پنج مرتبه قهرمانی در یورولیگ را تجربه کرده و زمانی که در قامت یک سرمربی در تیم زسکا حضور پیدا کرد دو مرتبه دیگر تجربه این احساس را داشته پس برای مرد 50 ساله یونایی قهرمانی واژه‌ای کاملا آشناست.

تاثیرات جامعه شناختی و کاریزمای ایتودیس به عنوان یک رهبر در طول سالیان مربیگری او توانسته مصداق بارزی از پرورش یک استعداد کامل در لباس مربیگری برای او فراهم کند تا اکنون فردی‌ رقابت طلب، پرانگیزه و سختکوش مسیر تکرار قهرمانی فصل 20-2019 زسکا را ترسیم کند.

شایستگی ایتودیس در کنترل روحیه تیمی جایی نمایان می‌شود که حتی خروج مایک جیمز ستاره مطرح تیم در اوج حساسیت مرحله حذفی یورولیگ هم نتوانست از قدرت تیم او کم کند و با تکیه بر همین روحیه و فداکاری نفراتی مانند دنیل هاکت، ویل کلای‌برن و تورنیکه شنگلیا زسکا با اقتدار فنرباغچه پر آوازه را مغلوب کند و حالا در جمع چهارتیم برتر اروپا قرار گیرد.

زسکا و ایتودیس برای تکرار راهی ماندگار قدم به آلمان خواهند گذاشت.

 

در قسمت مجله خانه بسکتبال ایران و دسته تایم اوت مطالب بیشتری در مورد بسکتبال جهان بخوانید.

1d

دیدگاهتان را بنویسید