جانبداری در بسکتبال و رقابت‌هایی که هنوز شروع نشده است / اعتراض؛ این بار از جانب دسته یکی‌ها

جانبداری در بسکتبال و رقابت‌هایی که هنوز شروع نشده است / اعتراض؛ این بار از جانب دسته یکی‌ها

سایت خانه بسکتبال ایران؛ بسکتبال دسته یک باشگاههای ایران. مسابقاتی که لااقل در طول یک دهۀ گذشته با شیوه‌های مختلف برگزار شده است که این خود گویای بی‌برنامگی و فقدان یک روش علمی برای هویت‌بخشی به این سطح از رقابت‌هاست.

این مسابقات در سال‌جاری هنوز شروع نشده چالش‌های جدید تیم‌ها با فدراسیون بسکتبال را به وجود آورده است.

از ورودی و قرعه‌کشی بازی‌ها گرفته تا اعلام نکردن چگونگی مراحل بازی‌ها همینطور تعداد صعود و سقوط تیم‌ها، عمده‌ترین مشکلات مسابقاتی است که در آستانۀ برگزاری است.

هنوز مشخص نشده با توجه به متمرکز بودن رقابت‌ها در هر کدام از مراحل رفت و برگشت بازی‌ها، در صورت تست مثبت کرونا، تکلیف تیم‌ها چیست؟

انتخاب میزبان بر اساس سلیقه و نه ضابطه نیز برای بسیاری از تیم‌ها جای سئوال است.

میزبانی عقاب تهران یکی از این موارد است که گفته می‌شود هنوز امکانات خوابگاهی ندارد و قرار است در مورد خوابگاه مجموعه هماهنگی شود.

این در حالی است که پیشنهاد میزبانی برخی شهرها با امکانات میزبانی بهتر، از سوی فدراسیون بسکتبال رد شده است.

مسئولان یکی از تیم‌های دسته اولی در گفت و گو با سایت خانه بسکتبال ایران، خواستار به زیر ذره بین بردن اتفاقات و تصمیمات اخیر فدراسیون بسکتبال در مورد برگزاری این بازی‌ها شده است.

او گفت: «متأسفانه تقسیم‌بندی گروهها بر اساس سلیقه انجام شده و در بعضی از گروهها تیم‌های قوی یک جا جمع شدند و اولویت اول مسیر تیم‌های خاص! تعریف شده است».

وی که نخواست نامش در این گزارش بیاید مدعی است «انگار بعضی از مدیران، مکان مسابقات خود را خودشان انتخاب کردند».

«تیم‌ها نمی‌دانند ضوابط تقسیم تیم‌ها در گروههای مختلف چی بوده. هنوز برای مرحلۀ بعدی برنامه ندادند. تیم‌ها براساس آنچه که قرار است در مرحلۀ بعد اتفاق بیفتد، باید نوع بازی و تعداد برد و … تنظیم کنند اما تاریخ‌های برگزاری مرحله اول و دوم هم برای گروهها معین نشده است».

اعتراض به مسابقاتی که هنوز شروع نشده جای تأمل دارد.

بسیاری از نمایندگان تیم‌ها نحوۀ قرعه‌کشی را به گونه‌ای تلقی کردند که جای تبانی دارد!

بوی جانبداری از برخی تیم‌ها توسط فدراسیون هم شنیده می‌شود تا مسابقات دسته یک باشگاههای ایران چالش تازه‌ای برای فدراسیون باشد.

فدراسیونی که 9 ماه از سال را به دلیل کرونا و تا حدی بی برنامگی خودش از دست داده و با سرعت در فکر برگزاری مسابقات 23 تیمی در گروه شمال و 16 تیمی در گروه جنوب آن هم در مدت زمان سه ماه باقیمانده سال است.
مطالب اختصاصی بیشتر از بسکتبال ایران را در بخش بالای سبد، خانه بسکتبال ایران بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید