مهرداد بهلولی به کمک دوستان پزشکش تا کجا می‌رود؟ / امضای شیوه‌نامه همکاری بسکتبال با ترکیه پشت مبل!

مهرداد بهلولی به کمک دوستان پزشکش تا کجا می‌رود؟ / امضای شیوه‌نامه همکاری بسکتبال با ترکیه پشت مبل!

بعد از گذشت چند ماه از فعالیت فدراسیون جواد داوری حالا تصمیمات وی در ابعاد بین‌المللی بسکتبال نیز یک شبه و بدون رعایت جنبه‌های رسمی انجام می‌شود.

مهرداد بهلولی بعد از محسن معزی‌فر، دومین نامی است که در فدراسیون جواد داوری بیش از سایر نام‌ها شنیده می‌شود.

فدراسیون بسکتبال از 9 اسفند 1400 و بعد از برنده شدن جواد داوری در انتخابات ریاست این فدراسیون، به ورطه حاشیه‌های ریز و درشت افتاد.

بخشی از اهالی این ورزش که گمان می‌کردند حال بسکتبال با آمدن داوری خوب می‌شود، حالا ناامیدتر از گذشته به صحنه انتخابات و انتصابات جواد داوری می‌نگرند که تاکنون تاوان سنگینی برای بسکتبال ایران و باخت در تمامی رده‌ها داشت.

علاوه بر باخت‌ها، جواد داوری طی این چند ماه نشان داد همچنان خود را بدهکار افرادی می‌داند که در انتخابات 9 اسفند کمکش کردند. یکی از این افراد مهرداد بهلولی است. پزشک ایرانی که در جریان انتخابات به اتفاق برخی دوستان پزشک‌اش که علیه دکتر رامین  احمدی‌طباطبایی و نزدیک به وزیر ورزش و جوانان بودند، به جواد داوری کمک کردند.
بهلولی مدیر کمیته پزشکی فدراسیون داوری شد در حالی که محسن معزی‌فر دیگر فردی بود که دوران انتخابات به نفع داوری کار کرد و اکنون سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال است.
چهره‌هایی بحث‌برانگیز بدون سوابق در بسکتبال. تا جایی که برای اهالی بسکتبال نیز این سوال وجود دارد امثال بهلولی؛ غیرمرتبط با بسکتبال اما با روابط پشت پرده خود تا کجا می‌روند؟

بهلولی دیروز در عکس‌های تیم ملی بسکتبال در سفر تدارکاتی این تیم به ژاپن دیده شد.
تیم ملی در مسیر سفر به ژاپن، توقف چند ساعته‌ای در ترکیه داشت. دیروز فدراسیون بسکتبال بدون اطلاع قبلی اعلام کرد دبیر فدراسیون ترکیه به استقبال تیم در اقامت چند ساعته‌اش در استانبول آمد و پیراهن تیم ملی ترکیه را به سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی تقدیم کرد. پیراهنی که طبق تصاویر منتشر شده از سوی رسانه‌های فدراسیون با شماره 20  بر تن مهرداد بهلولی هم دیده می‌شود!

بهلولی اصالتاً آذری است و روابط نزدیکی با سرهان آنتالیالی عضو سابق هیئت رییسه و دبیر  کنونی فدراسیون ترکیه دارد که  او نیز پزشک است. همچنین در خبر فدراسیون آمده تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون‌های ایران و ترکیه امضا می‌شود.

در همین خبر می‌خوانیم جواد داوری بزودی به ترکیه سفر می‌کند تا با «هدایت ترک اوغلو» رییس فدراسیون بسکتبال این کشور ملاقات کند!

اگر قرار بود تفاهم‌نامه همکاری بین بسکتبال ایران و ترکیه امضا شود چرا جواد داوری از همین فرصت سفر تیم ملی به ترکیه استفاده نکرد و مقدمات امضای این همکاری در همین زمان فراهم نشد؟ آیا فدراسیون از دوستی مهرداد بهلولی با سرهان آنتالیالی و امضای سند همکاری که معلوم نیست کی عملی خواهد شد، برای یک خبر تبلیغاتی استفاده کرد؟ آن هم در سالن «اِملاک کونوت» پشت مبل با تعارف دو تا پیراهن به مهرداد بهلولی و سرمربی تیم ملی بسکتبال؟

به نظر می‌رسد تشریفات بین‌المللی نیز در کنار سایر تصمیم‌گیری‌های رئیس فدراسیون بسکتبال سرسری گرفته می‌شود. تشریفات تفاهم‌نامه‌های همکاری با اعلام برنامه‌ریزی قبلی و در محیطی رسمی با افراد اهل فن برگزار می‌شود نه با حضور یک پزشک ایرانی صرفاً به دلیل دوستی با همتای پزشکش در ترکیه!

حتی محیطی که برای این کار در نظر گرفته می‌شود باید در شأن کشورمان باشد نه پشت یک مبل! حالا چنانچه داوری به ترکیه رفت بداند که سند هر گونه همکاری با یک کشور دیگر باید در محیط‌هایی که جنبه رسمی دارد و در شأن کشورمان است امضا شود.

دیدگاهتان را بنویسید