تمجید فیبا از امینی، بسکتبالیست نوجوان ادامه دارد / استعدادهای ناب مورد توجه «ارسلان»

تمجید فیبا از امینی، بسکتبالیست نوجوان ادامه دارد / استعدادهای ناب مورد توجه «ارسلان»

سایت فیبا در حاشیه رقابت‌های بسکتبال زیر 16 ساله‌های آسیا با محمد امینی بازیکن تیم نوجوانان ایران گفت و گو کرد.

محمد امینی با کسب 25 امتیاز در بازی مقابل اندونزی و 27 امتیاز مقابل لبنان مورد توجه قرار گرفت. سایت فیبا در گزارشی اشاره کرده بود اگر امینی به همین منوال گل بزند بهترین امتیازآور تاریخ رقابت‌های نوجوانان آسیا می‌شود.

سایت فیبا با عنوان «برای دانک‌ها بیا، بمان تا شاهد آینده بسکتبال ایران باشیم»، با امینی  گارد شوتزن  ایران گفت و گو کرده است. این سایت به امینی لقب «ایر امینی» (پرنده) داده و از دانک‌های او تمجید کرده است.

فیبا در توصیف بازی امینی نوشت «از تماشای بازی‌های او لذت می‌برید»… «او تمرکز خود را بر انجام این مانورهای آکروباتیک (دانک) در هر بازی قرار نمی‌دهد. این به نوعی اتفاق می‌افتد».

فیبا از قول امینی نوشت: «من هرگز به مسابقه دانک فکر نکردم و به خودم امتیازی نمی‌دهم، فقط آن را به افرادی که بازی را تماشا می‌کنند واگذار می‌کنم».

امینی می‌تواند کمی از همه چیز در حمله انجام دهد و به همین دلیل بهترین گلزن قهرمانی زیر 16 سال آسیا تا اینجاست.

بسکتبال برای امینی در نگاه اول عشق نبود، اما او (و طرفداران بسکتبال ایران) مطمئناً خوشحال هستند که او عشق را بر روی چوب سخت یافت.

«من یک برادر 3 سال بزرگتر از خودم داشتم و ورزش‌های او را دنبال می‌کردم. ابتدا با ژیمناستیک و بعد از آن با تکواندو و سپس فوتبال و کشتی شروع کردیم. در پایان، ما بسکتبال بازی کردیم».

تماشای قهرمانی‌های ایران، صعود به المپیک و جام جهانی برای امینی که در دهه 80 خورشیدی کودک بود، الهام‌بخش او در سال‌های بعد شد.

از حامد حدادی، مهدی کامرانی تا صمد نیکخواه بهرامی، و… طیف گسترده‌ای از جوانان بسکتبال، الگوهایی برای تقلید و نگاه کردن به آنها داشتند. امینی، آموختن از یکی از بهترین مهاجمان تاریخ بسکتبال آسیا را انتخاب کرد.

«صمد بهترین الگو برای من و بازیکنان هم سن و سال من است، زیرا وقتی بازی‌های او را تماشا می‌کردیم، درک آن برای ما راحت‌تر بود. بهترین چیز در مورد صمد رقابتی بود که او در بازی‌ها داشت. او هرگز تسلیم نشد و یک مبارز بود. من از این نوع ذهنیت او بسیار هیجان‌زده بودم و واقعاً از او الهام گرفتم».

تصور اینکه امینی در مقطعی از راه برای تیم ملی بزرگسالان بازی کند چندان سخت نیست. با این حال، این رقابت فقط اولین قدم برای او است.

او گفت:
«این بزرگترین مرحله‌ای است که من تا به حال تجربه کرده‌ام، بنابراین برای حضور در این نوع مسابقات و رقابت با این نوع تیم‌ها هیجان‌زده هستم».

ارسلان: این تیم استعدادهای ناب دارد

این هیجان فقط مختص بازیکنان نیست، بلکه بازیکنان قدیمی‌تر تیم ملی هم به عنوان هوادار از جمله ارسلان کاظمی بازی‌ها را تماشا می‌کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد:
«هر چند سال یک بار نسلی داریم که در مسابقات قهرمانی جوانان مطرح می‌شود و قطعاً این تیم پتانسیل بالایی دارد. من چند تمرین آنها را قبل از رفتن به مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا تماشا کردم و برخی از آنها استعداد ناب دارند. آنها فقط باید تلاش کنند زیرا در این صورت آینده درخشانی خواهند داشت».

خلاصه از سایت فیبا

دیدگاهتان را بنویسید