رده بندی تیم‌های سطح B بسکتبال زنان آسیا

رده بندی تیم‌های سطح B بسکتبال زنان آسیا

فیبا تیم‌های سطح B بسکتبال زنان آسیا را رتبه بندی کرده (پاور رنکینگ شماره 1) و تیم ایران را در مکان ششم جدول 6 تیمی این دوره از مسابقه‌های قرار داده است.

فیبا بر اساس رتبه‌بندی کنونی این تیم‌ها همچنین سابقه آنها در جام ملت‌های آسیا دست به چنین رده بندی زده است. با این حال، با ورود و خروج بسیاری از کشورها پس از یک غیبت طولانی، موارد ناشناخته زیادی وجود دارد که باید در این فهرست لحاظ شود.

قزاقستان (1)

صاحب رتبه 59 رنکینگ جهانی و رتبه نهم آسیا.

داریا کورولوا با میانگین 20 امتیاز در کشورش بهترین گلزن لیگ است. آنا بزگودووا سنتر تأثیرگذار آنهاست. مهارت‌های تامارا یاگودکینا و زالینا کورازووا را در مسابقه‌های 2017 با میانگین 14 امتیاز در هر بازی، همچنین بازیکنان 3×3 در امتیازگیری را باید اضافه کرد.

لبنان (2)

صاحب رتبه 53 رنکینگ جهانی و رتبه هشتم آسیا

آنها می‌خواهند باخت 4 سال پیش را که در نیمه نهایی به هند باختند و سوم شدند، جبران کنند. هرچند که خیلی به حضور رهبر برجسته تیم ربکا آکل وابسته هستند. آنها هنوز هم می‌توانند Chirine El Charif که در سال 2017 عالی بود تکیه کنند یا بر استعداد لیلا فارِس و چند بازیکن کلیدی دیگر. حتی بیشتر از آن اگر آنها موفق به جذب یک بازیکن تبعه شوند.

اندونزی (3)

صاحبه رتبه 74 رنکینگ جهانی و رتبه دوازدهم آسیا

کیم پیرلوئیس بازیکن کانادایی تبعه آنهاست. این بازیکن مشکل اندازه در منطقه رنگی تیم اندونزی را برطرف می‌کند. با این حال، این اشتباه است که فکر کنیم اندونزی تنها به کمک‌های او متکی خواهد بود، زیرا آنها بازیکنان بسیار با استعدادی از جمله گابریل سوفیا و به ویژه یونی آنگرنی را در اختیار دارند.

 

رده بندی تیم‌های سطح B بسکتبال زنان آسیا رده بندی تیم‌های سطح B بسکتبال زنان آسیا

سوریه (4)

صاحب رتبه 92 رنکینگ جهانی و رتبه هجدهم آسیا

آلیشیا ماگاریان، کاپیتان باشگاه الثوره، و رندی براون بازیکن تبعه آمریکایی آنجا هستند با نورا بشارا یکی دیگر از بازیکنان بسیار توانا.

اردن (5)

صاحب رتبه 123 در رنکینگ جهانی و رتبه بیست و دوم آسیا

میزبان به دنبال تابعیت دادن به یک بازیکن خارجی است. نکته مهم این است که چه این بازیکن برسد و یا نه، آنها همچنان به چندین بازیکن داخلی متکی هستند. مانند دانا فادا و ماریا آلهین.

ایران (6)

صاحب رتبه 80 در رنکینگ جهانی و رتبه چهاردهم آسیا

این ممکن است یکی از مواردی باشد که ما به شدت اشتباه کرده‌ایم! اما قبل از پرتاب توپ در امان، سخت است که بدانیم ایران چگونه خواهد بود، زیرا آنها تقریباً 50 سال است که در این رقابت‌ها بازی نکرده‌اند. اینکه آنها حتی شرکت می‌کنند گامی بزرگ به جلو و گواه کار سختی است که در این چند وقت اخیر برای بازی زنان انجام شده است.

با لیگ داخلی زنان پر جنب و جوش و لیگی که از بازیکنان خارجی متعددی استقبال کرده است، استانداردها همیشه در حال بهبود است و اکنون آنها این فرصت را دارند که آن را در صحنه بین‌المللی به نمایش بگذارند.

به گزارش فیبا، رتبه بندی تیم‌ها به لحاظ قدرت، کاملاً ذهنی است و به هیچ وجه یک سیستم رتبه بندی واقعی و دقیق نیست. تمام نظرات صرفاً متعلق به نویسنده است.

مسابقه‌های بسکتبال دسته دو زنان آسیا از پس فردا (یکشنبه) با دیدار ایران – لبنان آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید