برنامه شماره 2 رادیو بسکتبال ایران – توپ بسكتبال

برنامه شماره 2 رادیو بسکتبال ایران - توپ بسكتبال

برنامه شماره 2 رادیو بسکتبال ایران از سایت پخش میشه و خبر‌های خوب

مصاحبه‌های داغ ، تحلیل و گزارش و… صدای ما فراتر از خانۀ ماست.

 

دومین برنامه رادیو بسکتبال در سایت خانه بسکتبال ایران در دسترس شماست. این برنامه به مدت 20 دقیقه اخبار و رویدادهای بسکتبال را در هفتۀ گذشته مرور می‌کند.

رادیو بسکتبال از سایت خانه بسکتبال ایران پخش میشه و خبر‌های خوب ، مصاحبه‌های داغ ، تحلیل و گزارش و… صدای ما فراتر از خانۀ ماست

 iran basketball house
در خانه بسکتبال ایران بخوانید و بشنوید

رادیو بسکتبال از سایت خانه بسکتبال ایران پخش میشه و خبر‌های خوب ، مصاحبه‌های داغ ، تحلیل و گزارش و… صدای ما فراتر از خانۀ ماست

اين يك برنامه ٢٠ دقيقه اى است كه توپه!

راديو بسكتبال براى شما از دست به توپ شدن؛ قسمت دوم رادیو بسکتبال را با بخش‌هایی مثل
عباس مرشدى

افسانه حسن نايبى

و

عليرضا زهى

در بسكتبال ميگه.

توپ بسكتبال رو تو دهه ٢٠ كجا مى فروختند؟

 بسکتبال، رویای نسل‌ها

پژوهشی از افشین رضاپور

پیش از المپیک 1948 لندن، بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران زیر نظر ماژور تامسون، یک افسر ارشد نظامی آمریکا تمرین می‌کردند. وی نفرات تیم ملی را با تمرینات جدید بدنی آشنا کرده بود و مهارت‌های بسکتبال را نیز به آنان آموخت.

بعد از بازی‌ها، فتح‌الله امیرعلایی معاون فنی تربیت بدنی به نمایندگی از طرف کمیته ملی المپیک و انجمن تربیت بدنی، از زحمات این افسر آمریکایی تشکر کرد.

روز 13 مرداد 1327، از طرف اداره تربیت بدنی در محل اداره از عده‌ای دعوت به عمل آمده بود تا در جلسه‌ای از همکاری‌های «ماژور تامسون» که در تمرین دادن به تیم بسکتبال المپیک تشریک مساعی کرده بود، قدردانی شود.

در این مراسم چند تن از افسران ارشد آمریکایی ژاندارمری حضور داشتند. منیر مهران، مدیر باشگاه نیرووراستی که حدود یک سال از مرگ همسرش، منوچهر مهران می‌گذشت، جعبۀ نقره‌ای را که به عنوان یادبود برای ماژور تامسون تهیه شده بود به وی اهداء کرد.

بعد از المپیک، فدراسیون‌های ورزشی برای مدت کوتاهی از رسمیت خارج شدند و مقرر شد تشکیلات تازۀ ورزش‌ها با انتصابات جدید نظم بگیرد.

این جابه‌جایی‌ها بین تیم‌ها و دسته‌های ورزشی با انجمن تربیت بدنی به اختلافاتی دامن زد زیرا باشگاهها حاضر نبودند تا تعیین تکلیف فدراسیون‌ها، زیر نظر انجمن در مسابقات به میدان بروند.

این مسائل در فوتبال کار را پیچیده کرد اما در بسکتبال، باشگاه نیرووراستی به فاصلۀ کوتاهی بعد از المپیک، از 11 آبان 1327، اقدام به برپایی مسابقات بسکتبال باشگاهها و دستجات آزاد تحت نام «نیرووراستی»کرد.

یک ماه بعد یعنی در آذر 1327،  رؤسا و سرپرستان 20 فدراسیون ورزشی معرفی شدند که مهندس فرهی سرپرست فدراسیون بسکتبال باقی ماند.

 ضمن تشکر از بازدید شما، خواهشمندیم به منظور ارائه خدمات بهتر و رسیدن به اهداف عالی سایت، تیم خانه بسکتبال ایران را یاری فرمایید.

هرگونه پیشنهاد و انتقاد سازنده خود را با ما در میان گذاشته تا با برطرف نمودن ایرادات و استفاده از پیشنهای ارزشمند شما در جهت ارائه خدمات بهتر به خانواده بزرگ بسکتبال بکوشیم.

One thought on “برنامه شماره 2 رادیو بسکتبال ایران – توپ بسكتبال

  1. آزاده امیری میگوید:

    خیلی بخش تاریخچه…همون بسکتبال رویای نسل ها رو دوست دارم برام جالبه بدونم چطور بسکتبال در ایران شکل گرفت از آقای رضا پور ممنونم بابت کار پژوهششون خدا قوت قربان

دیدگاهتان را بنویسید