جایگاه بسکتبال ایران بعد از شکست مقابل چین‌تایپه کجاست؟

جایگاه بسکتبال ایران بعد از شکست مقابل چین‌تایپه کجاست؟

سایت خانه بسکتبال ایران؛ دیشب بازی‌های سه نفره انتخابی المپیک در گروه B با ششمین باخت دختران ایران به پایان رسید. ایران دو بازی برگزار کرد. ابتدا به چین تایپه 10 به 16 و سپس مقابل ایتالیا 5 به 21 باخت.

این ششمین باخت تیم سه نفره ایران در مسابقات است.

پیش از این تیم ایران مقابل ژاپن، استرالیا، اکراین و تایلند در رقابت‌های گراتس اتریش باخته بود.

شکست‌های ایران مقابل 4 تیم آسیایی و فاصله‌ی ایجاد شده با حریفان آن هم با گذشت سه سال و نیم از حضور دختران در بازی‌های سه نفره، ضعف و کاستی و سوءمدیریت شدید در بسکتبال زوال یافته و مجازی‌ شده را نشان می‌دهد که بارها هشدار دادیم.

از سوی دیگر باخت به این همه تیم آسیایی قد و نیم قد برای فدراسیون دروغگو جای فرار و دروغی دیگر باقی نمی‌گذارد.

به این جمع آسیایی‌ها در رقابت‌های انتخابی باید چین و مغولستان هم اضافه کرد که از طریق رنک فیبا، سهمیه‌ی المپیک گرفتند. با این شوآف‌ها در بسکتبال که یکسری آب را گِل آلود دیدند و دنبال کاسبی خودشان راه افتادند، امید بهبودی در بسکتبال نیست.

حتی تیمی مانند #اندونزی با میانگین سنی 21 سال در انتخابی گراتس اتریش، از تیم‌های کار کرده بود که در صورت رویارویی با ایران بعید است بتوانیم از سد همین تیم هم بگذریم.

ایران در گراتس اتریش در میان 20 تیم بالاتر از سریلانکا، نوزدهم شد.

با نتایج در دبرسن مجارستان رنک سه نفره به بالاتر از 20 خواهد رسید.

این دور تسلسل بسکتبال ایران در حالی ادامه دارد که فدراسیون بسکتبال از گزاره‌ی «اولین حضور دختران ایرانی در بازی‌های انتخابی المپیک» به عنوان مکانیسم دفاعی مقابل سیل انتقادات به عملکرد این فدراسیون به خاطر سستی و بی برنامگی در آماده سازی تیم استفاده می‌کند.

در سال 2017 قرار شد بازی‌های سه نفره برای نخستین بار در المپیک توکیو گنجانده شود بر این اساس این نخستین حضور بسکتبال دنیا در این میدان انتخابی است.

وقتی از نخستین مرتبه باید حرف زد که دفعات قبلی وجود داشته باشد در غیر این صورت تأکید روی این گزاره، برخورد غلط با شکست‌ها و ادامه‌ی زوال یافتگی بسکتبال را نشان می‌دهد که تدبیری در آن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید