نگاهی به بازی‌های تدارکاتی تیم ملی بسکتبال/ بازگشت

تیم ملی بسکتبال

سایت خانه بسکتبال ایران – آذرماه، تیم ملی بسکتبال بعد از وقفه‌ای طولانی به میدان رقابت‌ها بازگشت. پنجرۀ دوم از رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا.

تا پیش از آن و به مدت چند ماه همۀ بازی‌ها تحت پروتکل‌های ایمنی – بهداشتی لغو شده بودند. بازی‌های تدارکاتی، المپیک، و ….

توپی را که داور در آخرین بازی تیم ملی در روز یکشنبه ۴ اسفند به هوا پرتاب کرد، روز شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ در حباب دوحه فرود آمد!

پنجره‌های کاپ آسیا بر اساس یک زنجیره‌ی به هم متصل در سه مرحله‌ی زمانی امتداد دارند. اسفند ۹۸، آذر و اسفند ۹۹٫

دو پنجره‌ی قبلی برای «دیدن» و «شنیدن» باز شد و تیم ملی، دیدنی‌ها را دید و شنیدنی‌ها را شنید و امروز در آستانه‌ی پنجره‌ی سوم، برای اطمینان از سازگاری و عملکرد، به تدارکات کارآمد به نسبت فضای موجود در کرونا فکر می‌کند.

ذوب‌آهن

نخستین حریف تدارکاتی تیم ملی است که فردا با این تیم بازی می‌کند.

محمد ترابی، محمد یوسف‌وند و سجاد مشایخی، ملی‌پوشان ذوب آهن در اردوی تیم ملی هستند. به نظر می‌رسد با توجه به آسیب‌دیدگی سجاد، او بازی نکند. تیم ملی در غیاب این بازیکنان، مقابل سایر نفرات تیم اصفهانی از جمله اکبری، اصلانی، و … به همراه سوئیتنی، بازی گروهی سبکی را با مرور برنامه‌هایش برگزار کند.

شهرداری قزوین

بعد از خروج مالکوم گرنت، این تیم دچار نوسانات شدیدی شد اما حالا دوباره گرنت برگشته و با ویورلی آستین، بازیکنان خارجی تیم قزوینی هستند. با دو بازیکن خارجی و بازیکنان جسور تیم قزوینی، این بازی چالش خوبی برای ملی‌پوشان است تا پیش از سفر یک بازی فیزیکی را تجربه کنند. نحوۀ دفاع از تک ستارۀ تیم مقابل که سابقه‌ی کسب ۴۰ امتیاز در یک بازی دارد، شبیه‌سازی مناسبی با حریفان است که یکی دو بازیکن گلزن مثل او دارند.

آویژه صنعت پارسا مشهد

این تیم به جز صالح فروتن که در اردوی تیم ملی است، ساختار تیمی مناسبی به لحاظ نفر و کیفیت بازی مقابل تیم ملی دارد. در بازی‌های اخیر نیز نتایج خوبی به دست آورد. سبک بازی سرجان ایوانوویچ بر اساس گردش توپ و استفاده از زمان مالکیت، دفاع تیم ملی را در مدت زمان بیشتر حمله،‌ توسط حریف آزمایش می‌کند. آنها برای ساخت این بازی، دو بازیکن صرب در اختیار دارند و ایمان زندی که آماده است.

تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال

تیم ملی فعلاً ۱۶ بازیکن را در فهرست خود دارد که در پایان، ۱۲ نفر، توانمندی حضور با یک تیم ملی قدرتمند را در پنجرۀ سوم دارند.

 

 

 

مطالب اختصاصی بیشتر از بسکتبال ایران را در بخش بالای سبد، خانه بسکتبال ایران بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید