بسکتبال باشگاههای ایران / چرا مهرام باخت، چرا شیمیدر برد؟

بسکتبال باشگاههای ایران / چرا مهرام باخت، چرا شیمیدر برد؟

مهرام در حالی که بیشتر دقایق بازی با شیمیدر از حریف پیش بود، باخت.

سایت خانه بسکتبال ایران – این مسابقه، تأثیری در جایگاه دو تیم در رده بندی فصل عادی بسکتبال باشگاههای ایران نداشت اما برد در آن به دلیل حواشی بین دو باشگاه مهم بود. به ویژه مهرام که تا پیش از باخت دیشب به همراه شهرداری گرگان، دو تیم بدون باخت مسابقات بودند.

باشگاه مهرام در ابتدای فصل با اعلام نام علی آرزومندی به عنوان سرمربی این تیم، مصطفی هاشمی را کنار گذاشت. هاشمی به شیمیدر رفت. بازی رفت را به مهرام باخت و بازی برگشت را برد.

هاشمی باتجربه‌تر از آن است که برد دیشب را ملاک ارزیابی تیمش در بازی‌های بعدی قرار دهد با این حال این پیروزی برای ورود به پلی‌آف، اعتماد به نفس تیم، شروع خوب با تازه واردان خارجی و از طرفی بدون عماد سلمانی، عالی بود.

سلمانی در اردوی تیم ملی کرونا گرفت و دیشب غایب بود.

مهرام، در دو قسمت بازی شتابزده عمل کرد. خطاهای پی در پی بازیکنان این تیم که منجر به پرتاب‌های آزاد شیمیدری‌ها با درصد امتیازی بالا شد (30 از 37)، و ترنورهای این تیم . (20 در مقابل 7 توپ لو داده شیمیدر).

شیمیدر با انتقال بازی، ضدحملات و در لحظات پایانی با شوت‌های دقیق، بازی را کنترل کرد. آنها کوارتر چهارم را با برتری 8 امتیازی حریف شروع کردند اما سه دقیقه بعد 76 – 76 مساوی کردند و بازی را تا یک پیروزی با ارزش پیش بردند.

دست خالی‌تر هاشمی به نسبت مهرام روی نیمکت، ریسک‌پذیری این مربی را از بین نبرد و با استفاده از بازیکنان نیمکت نشین در موقعیت‌هایی از مسابقه، برتری نسبی ایجاد کرد.

شاید آرزومندی بدشانس بود که در روز خوب بازیکنان ملی و مطرح مهرام، بازیکنان خارجی‌اش 4 خطایی شدند یا #ترنت که 15:40 دقیقه بازی در دفاع شیمیدر، بدون امتیاز ماند. درست برعکس بازی خوب و امتیازآوری خارجی‌های شیمیدر.

 

دیدگاهتان را بنویسید